onsdag 4 april 2012

Glad Påsk!

Jag bloggar om att lyckas i jobbet som medarbetare och som chef. Detta är ju en viktig faktor för att rekrytera unga medarbetare. Många av de unga ställer krav på att få lyckas i jobbet. De vill ha förutsättningarna till detta. Saknas förutsättningarna lämnar man arbetsplatsen. Arbetsgivarna måste se till att öka attraktionskraften för de personer man vill rekrytera och samtidigt se till att förhållandena verkligen motsvarar den positionering som man eftersträvar i sin marknadsföring.

Arbetsgivare utan de duktigaste personerna bland sina medarbetare kommer att få svårt att hävda sig i konkurrensen på sina marknader och även när man ska rekrytera de man helst vill ha. Man hamnar lätt i en negativ spiral.

Läs gärna mina tidigare blogginlägg som handlar om detta och hur man kan kartlägga och mäta arbetsförutsättningarna på ett ovanligt tillförlitligt sätt och vad detta i sin tur innebär. Jag har i mitt tycke rätt brett innehåll i mina artiklar med allt från ledarskapet i FN till hur man kan förbättra arbetsförutsättningarna i en grupp.

Jag önskar dig en Glad Påsk!

/Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar